محتوا سئو شده

چگونه محتوای سئو شده تولید کنیم؟

اگر مشتاق هستید که محتوای سایتتان در نتایج برتر گوگل نمایش داده شده و به راحتی در دسترس کاربران قرار بگیرد، باید آن بهینه کنید. محتوای سئو شده یعنی محتوایی که کاملا مطابق با فاکتورها و الگوریتم های گوگل باشد.شاید به نظر شما محتوا نویسی کار آسانی باشد اما اصول و قواعد مخصوص به خود را دارد که باید رعایت شود. اجازه بدید در ابتدا شما را با سئو آشنا کنم.

سئو چیست؟

سئو یا Search Engine Optimization یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو. گوگل مهمترین و قدرتمندترین موتور جستجو است که مابقی موتورهای جستجو هم از قواعد آن پیروی می کنند. یعنی اگر شما سایت خود را براساس فاکتورهای گوگل بهینه کنید، برای بقیه موتورهای جستجو هم بهینه می شود.

چرا باید محتوای خود را برای گوگل بهینه کنیم؟

در استراتژی بازاریابی محتوایی اگر قصد دارید سایت شما دیده شود و نسبت به رقبا رتبه بالاتری داشته باشید باید محتوای بهینه تولید کنید. منظور من از محتوا تمام اطلاعات داخل سایت مثل متن، تصویر، ویدئو، صوت و ... است. هرکدام از این موارد اصول بهینه سازی خاصی دارند. این نکته رو فراموش نکنید که محتوای جامع، یونیک و کپی نشده ارزش فوق العاده ای برای گوگل دارد.

مراحل ایجاد محتوای سئو شده :

1- تعیین هدف:

اول از همه هدف خودتون را به عنوان صاحب وب سایت مشخص کنید. آیا دنبال فروش بیشتر هستید؟ آیا از طریق تبلیغات می خواهید از سایت خود کسب درآمد داشته باشید؟ .... هدف شما مشخص میکند باید روی چه محتواهایی تمرکز کنید.

2- مخاطبان خود را بشناسید:

توسط نرم افزارهای تجزیه و تحلیل یا نظر سنجی کاربران را آنالیز کنید. بعد به این فکر کنید که آن ها دنبال چه محتواهایی هستند.

3- انتخاب کلمه هدف :

کلمات کلیدی موردنظرتون را انتخاب کرده و تک تک آن ها را آنالیز کنید. بررسی رقبا نیز فراموش نشود. در نهایت کلمه هدف خود را برای محتوا انتخاب کنید. کلمه هدف همان کلمه ای است که ما قصد داریم موقع جستجوی مخاطبان در رتبه های برتر دیده شویم. می توانید برای راحت تر شدن کار خود از کلمه کلیدی طولانی تری استفاده کنید.

از کلمات کلیدی در عنوان، هدینگ و بدنه ی محتوای خود استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید که بهتر است کلمات کلیدی اصلی خود در همان قسمت های ابتدایی محتوا به کار ببرید. می توانید برای درک بهتر مخاطب و همچنین رتبه بندی سایت از کلمات کلیدی مترادف هم استفاده کنید.

با استفاده از ابزار LSI Graph برای کلمه هدف خود متشابه بسازید. این ابزار به خوبی از کلمات فارسی پشتیبانی می کند.

image

4- عنوان محتوا:

هرچقدر که بدنه ی محتوای شما باکیفیت و باارزش باشد اما یک عنوان جذاب نداشته باشد، نرخ کلیک کاهش می یابد. به نقل از دیوید اوگیلوی، به طور متوسط افرادی که فقط عنوان یک محتوا را خوانده و به بدنه محتوا خیلی توجه نمی کنند، پنج برابر بیشتر است.وقتی عنوان خود را نوشتید، هشتاد سنت از دلار خود را خرج کرده اید.

عنوان شما باید به گونه ای باشد که سریع مخاطب را جذب کرده و وادار به کلیک کند.

5-بدنه محتوا:

مخاطبان معمولا به دنبال محتواهای با کیفیت و جامع هستند. حتما به طور مداوم محتواهای خود را آپدیت کنید تا مطابق با نیازهای کاربران باشد. قبل از شروع به سوالات احتمالی کاربران فکر کنید و در محتوا خود به تمام آن ها پاسخ بدهید. آسان ترین راه برای انجام این کار استفاده از گوگل است. هدف شما باید رضایت مخاطبان باشد.

6- چگالی کلمه کلیدی:

چگالی کلمه کلیدی یعنی نسبت تکرار کلمه کلیدی به کل کلمات محتوا. اگر محتوا خود را پر از کلمات کلیدی کنید به عنوان اسپم شناخته شده و از طرق گوگل جریمه می شوید. تراکم کلمات کلیدی نباید بیشتر از 5/5 درصد باشد.

7- لینک سازی در محتوا:

لینک سازی در محتوا جزو مواردی است که گوکل به آن اهمیت زیادی می دهد. از لینک های داخلی به صفحات یا مقاله های دیگر سایت خود یا حتی از لینک های خارجی استفاده کنید. لینک داخلی باعث می شود کاربران اطلاعات بیشتری بدست آورند و به ایندکس بیشتر سایت کمک می کند. لینک دادن به سایت های دیگر هم یعنی شما برای آن ها ارزش قائل هستید اما درنظر داشته باشید که وب سایت مقابل اعتبار خوبی داشته باشد.

8- افزودن محتوای غیر متنی:

از اضافه کردن تصاویر، فیلم و ... به محتوا خود غافل نشوید. محتواهای غیرمتنی را هم بهینه کنید. در نام فایل از کلمه کلیدی استفاده کنید. Alt و Title هم فراموش نشود.

image

چند نکته ارزشمند برای تولید محتوا سئو شده:

  • محتواهای خود را دسته بندی کنید تا کابران به راحتی به تمام آن ها دسترسی داشته باشند.
  • در محتوای خود از داده های ساختار یافته استفاده کنید.
  • از تگ های H1، H2، H3 و ... استفاده کنید.
  • متنی خوانا با رعایت اصول نگارشی ایجاد کنید. پاراگراف های خود را کوتاه کنید و از جذابیت های بصری مانند Bold و ... استفاده کنید.
  • در انتهای محتوای خود از "جمع بندی" یا "خلاصه محتوا" بگذارید.
  • تقویم محتوایی ایجاد کرده و برای انتشار محتواهای خود برنامه داشته باشید.
  • سرعت سایت هنگام لود محتوا بسیار مهم است. اگر بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد شما 40 درصد از مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

جمع بندی:

اگر از اصول محتوا نویسی استفاده کنید به طرز چشم گیری ترافیک سایتتان افزایش پیدا می کند. حتی پایه ثابت پیدا می کنید. افرادی که مشتاقانه محتواهای شما را دنبال کرده و برای مطالعه مطالب جدید به طور مرتب به سایت شما سر می زنند. گوگل ارزش زیادی برای محتوای باکیفیت قائل شده و این ارزش روز به روز هم بیشتر می شود.

اگر محتوای شما منحصر به فرد باشد، کاربران آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و یک فرصت عالی برای شما ایجاد میشود. این جمله ی معروف را هیچ وقت فراموش نکنید: محتوا پادشاه است...

نظر شما درمورد تولید محتوای سئو شده چیست؟ خوشحال میشم برام کامنت بزارید.

پاسخی بنویسید